Ενώ τα Βαλκάνια σείονται από τις τελευταίες εξελίξεις, οι κοινωνικοπολιτισμικές διαφορές των ατόμων της ήδη πολυπολιτισμικής μας κοινωνίας τονίζονται, εντείνοντας την ανάπτυξη φαινομένων ρατσισμού και ξενοφοβίας. Και μέσα σ’ όλα αυτά τα παιδιά των μειονοτικών ομάδων, των οικονομικών μεταναστών και όχι μόνο, αναζητούν την ταυτότητά τους σ’ ένα μονοπολιτισμικό εκπαιδευτικό σύστημα για τα παιδιά της πλειονότητας.
Αν συνυπολογίσουμε ότι μέχρι πρόσφατα και σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων που προέρχονται από έκθεση του ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, το 70% των συμπατριωτών μας ήταν αντίθετο με την πολυπολιτισμικότητα της κοινωνίας μας, καταλαβαίνουμε ότι με τα τελευταία γεγονότα το ποσοστό αυτό ενδεχομένως να έχει αυξηθεί για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.
Ίσως αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη φορά πρέπει να μιλήσουμε για διαπολιτισμική εκπαίδευση, ένα όρο ο οποίος καθορίζει το σύνολο των μεθόδων εκπαιδευτικής πρακτικής, που αποβλέπουν στον αμοιβαίο σεβασμό και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ όλων των μαθητών με διαφορετική γλωσσική, εθνική ή θρησκευτική καταγωγή και προϋποθέτει την αναγνώριση της ανομοιογένειας ως πραγματικότητας σε κάθε ανθρώπινη ομάδα.
Όλα τα παιδιά ανεξαρτήτου πολιτισμικής προελεύσης έχουν δικαίωμα της παροχής ίσων ευκαιριών και της αποδοχής του μορφωτικού τους κεφαλαίου ακόμα και σε εποχές δύσκολες σαν αυτή που ζούμε.
Αν συνυπολογίσουμε ότι μέχρι πρόσφατα και σύμφωνα με την ανάλυση δεδομένων που προέρχονται από έκθεση του ευρωπαϊκού παρατηρητηρίου για τον ρατσισμό και την ξενοφοβία, το 70% των συμπατριωτών μας ήταν αντίθετο με την πολυπολιτισμικότητα της κοινωνίας μας, καταλαβαίνουμε ότι με τα τελευταία γεγονότα το ποσοστό αυτό ενδεχομένως να έχει αυξηθεί για λόγους που όλοι καταλαβαίνουμε.
Ίσως αυτή τη στιγμή περισσότερο από κάθε άλλη φορά πρέπει να μιλήσουμε για διαπολιτισμική εκπαίδευση, ένα όρο ο οποίος καθορίζει το σύνολο των μεθόδων εκπαιδευτικής πρακτικής, που αποβλέπουν στον αμοιβαίο σεβασμό και την αμοιβαία κατανόηση μεταξύ όλων των μαθητών με διαφορετική γλωσσική, εθνική ή θρησκευτική καταγωγή και προϋποθέτει την αναγνώριση της ανομοιογένειας ως πραγματικότητας σε κάθε ανθρώπινη ομάδα.
Όλα τα παιδιά ανεξαρτήτου πολιτισμικής προελεύσης έχουν δικαίωμα της παροχής ίσων ευκαιριών και της αποδοχής του μορφωτικού τους κεφαλαίου ακόμα και σε εποχές δύσκολες σαν αυτή που ζούμε.
1 σχόλιο:
Διάβασα τον ΑΟΡΑΤΟ ΠΩΛ και σαν εκπαιδευτικός θα ήθελα να συνεχίσεις στην παιδική λογοτεχνία, γιατί έχεις πολλά να προσφέρεις στους νέους ανθρώπους.
Τα βιολια στη χαράδρα μου, μου κεινούν το ενδιαφέρον και σαν ανθρωπος που του αρέσουν τα ανεξερεύνητα μέρη θα ήθελα να μου δόσεις περισσότερες πληροφορίες για το Δροσάτο (Ξενοδοχείο κλπ).
Επίσης κάπου έχω μπερδευτεί στο απόσπασμα. Ποιά εποχη πλέκετε η ιστορία.
Στη θεσσαλονίκη θα γίνει κάποια παρουσίαση, να έρθω.
Περιμένω την έκδοση και απαντήσεις.
Δημοσίευση σχολίου